Lauge Jensen - 30.03.2012

John havde lavet en lille tur til Danmarks eneste motorcykelfabrikant:

Lauge Jensen

Men det blev da noget et arrangement med besøg - både hos Lauge Jensen
og Vagn Jensen "House of Triumph" - med efterfølgende spisning og foredrag

En helt igennem fantastisk dag

 

 

Men vi startede hos Lauge Jensen - og når man nu er Chopper-Fan (hva' Fan er du )
så varede det ikke mange sekunder før mundvandet løb i stride strømme

Altså - de har kun én model - men den kan man jo så "customize" som man vil.
Faktisk er der kun lavet 3 stk. "standard" - resten er tilpasset kundernes ønsker

Mens vi var der fik vi en fuld rundvisning i, hvordan de enkelte cykler bliver bygget.

 

 

 

Og det er jo fantastisk enkelt

Man har "bare" det hele stående i kasser og reoler - og så starter man fra en ende af
Og det er ikke engang "løwn" - men det kræver altså lige lidt logostik.
Og logistikken er der altså bare styr på - start med kasse-1 - og når sidste kasse er tom
så er cyklen færdig - med alle de ønsker som kunden har haft til sin nye cykel

Og hvis man er til detaljer - så er det bare at gå tæt på de enkelte cykler

 

 

Altså - hvis du vil vide mere om de enkelte komponenter - så besøg deres hjemmeside.

Og det er ikke småting der kan "customizeres" - selv motoren - som her er "diamantslebet"

Prisen på en stardard model er lige godt 500.000,- på gaden - og så er det ellers "bare" fantasien
og pengepungen, der afgør hvordan DIN cykel skal tage sig ud

På de næste billeder kan du få et indtryk af "forskellighederne"

 

 

 

 

 

 

 

 

Hvis nu fruen skal have sådan en lille hvid cykel - så skal hun da også have en lille hvid skindjakke, der matcher cyklen - mod betaling - naturligvis
Jeg kunne personligt godt "nøjes" med den orange - lige bag ved

 

Og hvem er det så, der køber disse cykler.
Jamen de fleste er solgt til danskere - men ellers ryger de også til udlandet
Nogle uden plader (der starter prisen på 285.000,-) - men skam også med plade på

Hvis du ser rigtig godt efter kan du sikkert også gætte hvem der ejer denne cykel

(Gad vide om det er farmand, kæresten eller hende selv der har bestilt den )

 

 

 

 

 

 

 

 

Dagen sluttede hos Vagn Jensen, hvor vi var rundt og kigge på Triumph modellerne - og bagefter blev bespist - ligesom Vagn fortalte om hans klassik-maskiner.

Altså - det er ikke fordi jeg ikke er til Triumph - men når man lige havde været hos Lauge Jensen - så er der altså en verden til forskel.
Han havde dog en maskine, som jeg sagtens kan forelske mig i - igen. Nemlig en BSA Lightning til 70.000,- (når man nu engang har været den lykkelige ejer
af sådan en tilbage i 1969)

 

En oplevelse rigere