Billeder fra Dolomitterne - 2014

 

Jamen alt gik godt - trods alt

Og vi er alle hjemme i god behold

Godt nok på lidt forskellige måder - men hjem - det kom vi

.

.

.

Når enden er god - er alting godt

Og jeg kan jo lige så godt starte med slutningen
40,7 km inde på fredagens rute (683,4 meter før Passo Giau ) sluttede Julles Dolomitter-tur.
Men kan man sluttede et smukkere sted - Passo Giau - i 2.188 meters højde

Hvis jeg nu skulle overdrive lidt - så runger det stadig i bjergene efter at Julles bagdæk eksploderede
Lidt speciel oplevelse at køre med 42 km/t ind i svinget
- og så komme ned på nul komma nul på 4 sekunder

 

Først slingrede den til den ene side - kontrastyring - slinger til den anden side - kontrastyring - stoppet
Og hvis jeg skal prale lidt - så tror jeg på, at mine mange års bjergkørsel holdt mig på ret køl

 

 

Turen til Corvara

Nå - lad os hellere komme i gang med beretningen - i kronologisk rækkefølge

Vi kom jo til Corvara på mange forskellige måder - 4 mand brugte en uge
Én tog toget om torsdagen - og én tog den direkte vej til Oberaudorf
Og endelig var der to der tog toget fredag (Kuno og Julle )

Og alt gik som det skulle fredag eftermiddag/aften - vi ankom til Hamborg i god ro og orden
og der var endda tid til at nyde en tyrkisk middag (ahh - vi kom dog en time senere af sted)

 

 

Men så - kl. 01.00 om natten blev vi vækket (midt i vores skønhedssøvn )
Bombetrussel - alle skulle ud af toget - med al bagage

Og ikke nok med at vi skulle ud af toget - vi skulle helt ud af Hannover banegård
Hele banegården blev evakueret

Og så kunne vi ellers prøve at gøre det lidt "hyggeligt"
Jeg vil sige - eneste trøst var at det ikke regnede

 

 

Hele banegårdspladsen var fyldt med alskens biler

Brandbiler - politibiler - og hele banegården var afspærret

Efter et par timer havde de dog kørt toget ud på et sidespor (forstod du den )
Og så fik vi lov til at komme ind på banegården igen
Efter et stykke tid havde de fået rigget et andet tog til som vi kunne sidde i
Og kl. 06.03 kørte vi videre i vores tog (nu gennemsøgt for bomber - men de fandt den ikke )

 

 

Kl. 13.06 kunne vi så stå ved vores motorcykler på München banegård

Vores møde med de andre var røget i vasken - de måtte tage turen over Hochalpstrassen uden os
Vi var jo blevet 6 timer forsinket - så vi måtte jo finde en anden vej til Corvara

Ikke lige det vi havde sat næsen op efter
Men der var jo ikke rigtig noget at gøre ved det

 

 

 

Vi valgte at køre til Oberaudorf - bare for at have fuld tank (2,50 kr. billigere benzin )

Og så tog vi ellers turen op over Thun-passet ved Kitzbühel
Og videre op over Ferbertauern-strasse

Og så var smilet knapt så anstrengt - nu var vi trods alt kommet på bjergkørsel
Jeg skrev til Allan at vi ville ankomme til hotellet 18.45 - og hvornår var vi der så
Kl. 18.45 - selvfølgelig (men var der bestilt noget øl - tsk-tsk )

 

 

Lago di Braies og Passo Giau - Søndag, den 22/6 - 180 km

Sikken en morgen at vågne op til - jamen smukkere kan man ikke opleve Dolomitterne

Og hvor skal turen så gå hen - jamen vi havde snakket om Marmolada turen - men der var cykelløb
Godt så tager vi bare Passo Passo (i omvendt rækkefølge) men der var optog i byen

OK - så tager vi bare Lago di Braies turen - det kunne jo være lige meget

Og så fik vi jo også nedkørslen igennem Val Badia langs med floden - sådan

 

 

Nu var det jo ikke planen at vi skulle gøre holdt på det lille Passo Furcia - 1.789 meter
Men lige pludselig blev vi stoppet af Policia - så det gjorde vi

Det viste sig at være et religiøst optog som spærrede vejen
Men efter at holdt en lille udendørs messe - så kom de ellers messende op ad vejen
Indrømmet - lidt af en oplevelse som vi nød - og læg lige mærke til de flotte dragter

Men vi kom da ned igen - og satte kursen mod Lado di Braies

 

 

Alpernes flotteste sø ligger i 1.491 meters højde
Men jo omgivet af høje bjerge

Og vi var da nogle der var friske
Og gik over på den anden side af søen
Med udsigt til hotellet (der var Nazi-hovedkvarter en gang)

Vel tilbage var det så tid til vores formiddagsting

 

 

Lago di Misurina er meget større end Lago di Braies - der er til gengæld kun 5 meter dyb i forhold til Braies' 37 meter

Det er så også her man kan blive helbredt for alskens uheldigheder (hvis man bader i den )
Det gjorde vi så ikke - men helt ærligt - jeg tror det er nok bare at se den
Vi føltes os helt klart mægtig godt tilpas - men man kan vel heller ikke blive andet

Sulten var så småt begyndt at melde sig - så vi satte kursen mod Passo Tre Croci
Her skulle va have vores frokost - troede vi

 

 

Der var ikke meget åbent dér - men pyt - vi fortsatte bare til Passo Giau - 2.236 meter

Og se lige en udsigt at nyde frokosten med
Ahh - frokost og frokost - vi blev enige om at bestille Omelet - med tilhørende Radler
Det viste sig at være en pandekage med syltetøj - med tilhørende Radler

Nå - det tog ikke noget fra oplevelsen af Passo Giau
Det er altså et af mine favoritpas - både opkørsel og nedkørsel - og selvfølgelig udsigten

 

 

Efter 30 hårnålesving ned fra Giau - startede opkørslen til Passo Falzarego - 2.117 meter
Og se lige de tunneler på det første billede - der er hårnålesving inde i den første

Vi fortsatte dog til Passo Valparola - 2.168 meter

Og her er vejene ikke dårligere - se bare selv på det sidste billede

Vi besøgte også krigsmuseet på toppen (er der nogen der har billeder - jeg har ikke )

 

Super tur - og en tilpas længde (vi havde trods alt kørt langt dagen før )

 

Passo Sella (m.fl.) - mandag, den 23/6

Igen var vejret perfekt til motorcykelkørsel i Alperne

Og i dag tog vi på Sella turen - med nogle gevaldige afstikkere
For som du kan se - så gik turen også ned til Brixen

218 km hvor vi ville koncentrere os specielt passene rundt om Sellagruppen

Det er jo i øvrigt her at Clifhanger er optaget

.

.

Første pas på turen er Gardena - 2.136 meter

Og på det første billede kan du se Corvara
(det var her vi boede på Hotel Villa Eden )

På "bagsiden" af Gardena kommer man HELT tæt
på klipperne - og de er godt nok storslåede

.

.

.

Andet pas er Sella passet - 2.244 meter og et super pas med lækker lækker MC-kørsel

Og udsigten er altså heller ikke at foragte - til begge sider
Vi havde bare et "kiggestop" - inden vi skulle videre

Jeg snakkede med en bjergbestiger - han skulle op på toppen af Sellagruppen
Han regnede med at turen op tog 4-5 timer (han ventede bare på at solen kom om på "klatresiden"

.

.

.

Fra Sella kørte vi ned til Canazei - og så til venstre i rundkørslen mod Passo Fedaia - 2.057 meter

Og kan det være varmt i 2.000 meters højde - YES
Vi svedte tran da vi sad og fik vores formiddagsting - med udsigt til Marmolada
(Marmolada er Dolomitternes højeste tinde på 3.343 meter - med den eneste gletsjer)

Og turen ned er super - kun overgået af "gedestien" op mod Arabba

.

.

.

I Arabba starter så opkørslen til vores fjerde pas - Passo Pordoi - 2.239 meter

Og er du til hårnålesving - så er det her det sner - 33 på vejen op og 28 på vejen ned

Vi gjorde bare et kiggestop - for vi ville spise lidt nede ad bjerget

.

.

.

.

Lupo Bianco - den hvide ulv - her kan du få bedre mad end på restauranterne på toppen

Og så havde du udsigten til selve Sellaruppen bag dig (hvis du sidder med ryggen til )
Og vi sidder også lige ud til vejen - og kan følge de andre motorcyklisters kørsel

Og nu er den HEL GAL - Julle har ingen billeder fra Brixen, hvor det var 34 graders varme
Og hvor vi fik en Coupe Dänemark.
Heller ingen billeder fra vores 12 km kørsel i tordenvejr (har du nogen?)

 

 

Marmolada - der blev til Pellegrino - Tirsdag, den 24/6 - 122 km

Vejret i dag var sådan lidt "lala"

Så snakken gik om vi ikke kunne lave en lidt kortere tur
Helt bogstaveligt havde de lovet torden allerede lige over middag

Så resultatet blev, at vi kun var 6 mand der gik i udbrud
(Mikkel og Knud Aage tog en dag i pitten)

.

.

.

Vi lavede hurtigt en lille rute om på den anden side af Marmolada

122 km - det skulle kunne nåes - inden tordenen brød løs

Og selvom man laver en lille tur i Dolomitterne - så går det stadig op og ned

.

.

.

.

Vi forlod Corvara med skyerne hængende lige omkring de 2.000 meter
Og på let fugtige veje
Så det blev til et lidt sjovt billede ned over byen (hvor man lige kan skimte hotellet)

Men allerede i byen (med det mundrette navn): "Cenceninghe Agordino"
skinnede solen fra en næsten skyfri himmel

Og her starter så også opkørslen til Passo Pellegrino - 1.918 meter

.

.

Og når du kommer fra denne side - så går det altså opad
På et tidspunkt står der et skilt med 18 procent - og så går det altså opad

Pellegrino er et rigtig skisportssted - med masser af skilifte
Dog var vi altså for langt fra Marmolada - kunne have været sjovt at få en formiddagsting på toppen

Så vi nød den her på Pellegrino - inden nedkørslen

.

.

.

Vi manglede så "bare" at komme hjem - altså rundt om Sellegruppen

Her blev vi så væk fra hinanden - Kuno, Finn og Allan tog den over Pordoi og Campolongo
mens Johannes, Knud og Julle tog den over Sella og Gardena

Skyerne var begyndt at trække lidt sammen - men vi besluttede os til at spise frokost på Gardena
Selvfølgelig med en flot udsigt ned over Corvara
På turen ned var det helt overskyet - og vi nåede lige i garage inden:

.

Tordenvejret rigtig brød løs - så det blev til (ikke torden kaffe) - men torden øl

.

.

Hvide veje - sådan rigtige gedestier - Onsdag, den 25/6 - 163 km

Onsdag stod den på "Hvide veje" - altså dem der kun er 1½ bil bred

Oprindelig er turen på 266 km - men vi aftalte at vi ville tage det op i løbet af turen om den skulle forkortes
Og det blev rent faktisk også tilfældet - den endte med at blive på 163 km

Det viste sig så at være en rigtig god idé - men det får du forklaringen på sidst i beretningen

 

 

 

Nå - morgenen så jo lidt grumset ud - og vi havde også regn på alle vejrudsigter

Men vi håbede, at det ville blive som de andre dage - nemlig at det ville klare op
og at der så først kom regn om aftenen

Og når du klikker på det andet billede - så er vi af sted

 

 

 

Så vi trillede ned igennem Val Badia - og drejede så op til højre mod "Burg Thurn"

Gammel borg - med rødder helt tilbage til 1200-tallet - og som "beherskede" trafikken i dalen
I dag er den museum for blandt andet den lokale etniske sprogstamme som herskede i området i århundrede

Desværre åbner den først kl. 10.00 - og vi var jo tidligt ude

Så vi satte kursen mod toppen - Passo delle Erbe

 

 

Psso delle Erbe - 2.003 meter har sådan en rigtig gedesti - både op og ned

Og på toppen ligger der et lille traktørsted hvor man kan nyde udsigten til Peitlerkofel
Desværre var vejret ikke lige til den store udsigt - og jeg fik slet ikke taget nogen billeder
Så hvis du har nogen - så bare kom an

Klik i øvrigt på billedet og se et lille filmklip fra opkørslen

 

 

 

Så efter at have indtaget vores formiddagsting i regnvejr
klarede det heldigvis op - og vi kørte ned ad gedestien fra Passo delle Erbe
og drejede til højre ud på en endnu mindre gedesti

Her er vejen kun én bil bred - og lidt spændende at køre på

Vi følger en lille flod - og kører nok 20 gange over den - på træbroer
Den ene mere faldeførdig end den anden - og det var da et lille stop værd

 

 

Vejen blev jo ikke ligefrem bredere - og pludselig blev vi stoppet af en "træstammearbejder"

De var ved at samle træstammer fra området - og ud ved vejen
Det foregik med en wire der var spændt hen over dalen - og så med en wire med stammerne spændt på
Fatter du ikke en "dyt" af det jeg skriver - så må du få forklaringen næste gang vi ses (det skulle opleves )

Vi kom videre - og så blev vejen endnu smallere - og så ved jeg at jeg har sat mit (dæk)aftryk på den vej

 

 

 

Målet med denne "gedesti-opkørsel" er udsigtspunktet ved "Berg" (det hedder det )

Her er den smukkeste udsigt ned over Bolzanodalen (dog på højde med Brixen)
Ikke noget at sige til at vi brugte et kvarters tid her

Men vi skulle da også lige have en frokost - om ikke så længe
Så vi tog lige turen ned - og den var ikke mindre spændende at køre

 

 

 

Frokosten indtog i de skønneste omgivelser
Udsigt ned over Bolzanodalen - udsigt til bjerge med faldskærmsglidere
udsigt til frokost - og udsigt til Heidi

Braskartofler - skinke - spejlæg - jo-jo - vi kunne ikke lige klage på noget

Det var så også nu vi besluttede os for at køre mere direkte hjem

 

 

 

Lige da vi kørte ind på hotellet "døde" Knuds Honda
Og selv om vi var mange "kloge" mennesker - så lykkedes det ikke at få liv i den

Så vi fik fat i SOS - og fik arrangeret at de kom og hentede den - så vi kunne se om vi kunne få den lavet
Og så var der ikke andet at gøre end at nyde det - og vente med en lille en

Heldigt at vi kortede turen af - ellers var det sket et sted ude i "no where land"

 

 

 

Men nu skulle den jo bare op af kælderen - så Knud satte sig vel tilrette
og så var det jo bare at starte rugbrødsmotorerne

Cyklen blev kørt til et værksted i Arabba - men meldingen var at den blev kørt hjem til Danmark

Og så ville han få en bil på fredag.

Det viste sig, at der bare skulle et nyt batteri på den - ak ja

 

Og så gik den dag jo

 

Kalterer See - torsdag, den 26/6 - 246 km

 

Nu var det tid til en lidt længere tur - og det blev så "Kalterer See" turen

Knud blev jo af gode grunde hjemme - og Mikkel besluttede at holde ham med selskab - godt gået

Og ud over at det var en noget længere tur - så var det også en tur med masser af oplevelser

 

 

 

 

Turen startede op over Passo Gardena - og så ellers ned i Bolzano-dalen

Her skulle vi lige til venstre i rundkørslen - og så op ad en gedesti kort efter
Det lykkedes - for halvdelen - så derfor blev der lige lidt ventetid - inden vi var samlet igen

Men hvad gør det når udsigten er som denne her

 

 

 

 

Årsagen til stoppet her - lå på den anden side af vejen

Pyramiderne - jo-jo - den er god nok - sandstenspyramider

Det krævede dog at man bevægede sig ca. 5 minutter væk fra vejen
Og nu måtte de unge friske pensionister (Johannes og Julle) jo træde i karakter
så vi kunne få billedet i kassen

 

 

Fra pyramiderne gik turen så ned ad den venstre side af Bolzano-dalen
snitter lige den nordlige del af Bolzano - og så op på den anden side

Og hvis vi ikke havde kørt gedesti før - så kom vi til det
Som skiltet sagde - det er kørsel på eget ansvar

Målet var udsigtstårnet ovenover Bolzano - og så kunne man endda få
varm chokolade af en ualmindelig sød gammel dame der fortalte velvilligt om tårnet

 

 

"Torre panoramica del Colle" - 36 meter højt - 173 skridt til toppen
Europas højeste trætårn - intet mindre (hvis det var rigtigt hvad hun sagde )

Men flot var det - og med en imponerende udsigt ned over Bolzano

Og vejen op - og ned - var super - hvorfor har vi ikke sådan en i Dannevang?

Men nu skulle vi så på tværs af Bolzano-dalen igen

 

 

Frokosten blev indtaget ved Kalterer See - og det var ikke så ringe endda

Også her var der udsigt til Heidi - OG - Heidis mor - OG - Heidis bedstemor

Nå vi skal ikke klage - det var lækker mad - og et skønt sted at sidde
Var det varmt - YES - så vi blev hurtigt omringet af parasoller

Men vi skulle lige lidt længere ad vinruten

 

 

Vi skulle da lige hen og se den sten som havde jævnet det halve af en ejendom med jorden
Og det kom vi så - op igennem vinmarkerne - og så var det der

De havde allerede fået rimelig styr på det hele - både ovenfor - og nedenfor
Selve laden som den var drønet igennem var dog stadig et stort gabende hul

Imponerende hvor hurtigt der kan ske noget - og så lige her
landskabet lignede da ikke et sted hvor det skulle kunne ske (hvad så  med de steder der så udsatte ud)

 

 

Nå - men så tilbage over Bolzano-dalen igen - op over Passo Lavazé - 1.818 meter

Og så ellers lige forbi Karer See - og det blev så til et enkelt billede - så skal vi ikke lige lade det stå et øjeblik

Og herfra var så "bare" rundt om Sella-gruppen - Passo Podoi og Passo Campolongo

Hvor langt kan Julles Intruder køre når den stort set kun har kørt i 2. gear - både opad og nedad?
244 km - helt nøjagtigt - de sidste 2 km ned ad Campolongo og igennem Corvara foregik i frigear

 

 

Passo Giau (næsten) - fredag, den 27/6 - 40,7 km

Vi blev enige om at vi bare skulle have en lille tur denne fredag
Men at min skulle blive så kort - det havde jeg ikke regnet med

Jeg kørte på reservetanken ned til Tankstationen i Villa
Og så ellers op over Passo Valparola - og ned igen - og så op mod Giau

Og her sluttede Julles tur så - med et ordentligt drøn

 

 

 

Første tanke: Ikke vælte - ikke vælte
Anden tanke: Hvad f..... gør du nu lille du

Kig lige på det første billede og se om du kan se det der veludrustede MC-værlsted

Men vi vidste at Knud havde telefonnummeret på "fejebladet" - så fat i Knud (godt med mobiltelefonen)
Og så snakke gebrokkent tysk med værkstedet i Arabba - om ikke lige de kunne - og det kunne de
(Jeg ved ikke lige om det er nemmest at snakke dansk med Knud eller tysk med værkstedet - nå )

 

 

Utrolig god service - 1 time efter at jeg havde snakket med dem kom han "drønende"

Og så var det Intruderens tur til en tur på fejebladet
Og ikke nok med det - jeg fik også selv en tur

Vi blev hurtigt enige om at de andre bare kunne fortsætte den planlagte tur - jeg skulle nok klare mig

Og som sagt - så gjort

 

 

Så mig op i lastbilen - og kursen mod Arabba

Og de andre - også ned ad Passo Giau
Nu synes jeg jo godt at de kunne have holdt sig lidt i baggrunden

Næh-næh - hånligt dyttende uden om

 

 

 

Kan man lappe sådan et dæk - NEJ

Så mekanikeren prøvede at få fat i et andet dæk - og slange
Men det hurtigste han kunne få det var tirsdag - ugen efter

Jeg besluttede at han skulle lave det - og så ville jeg komme ugen efter igen og hente den
"Heldigvis" havde Knud jo allerede fået en bil stillet til rådighed
Og så kunne jeg jo køre med ham hjem

 

 

Er der to der holder sammen - så er det Knud og Julle - og deres motorcykler

Og sådan sluttede motorcykelturen til Dolomitterne det herrens år 2014

Er der noget at sige til at Julle delte en hel flaske rødvin med sig selv til aftensmaden
Og vel heller ikke at vi røg i baren bagefter - og at det blev til adskille dobbelte

Godt jeg ikke skulle køre dagen efter

 

 

Hjem igen - lørdag, den 28/6

Egentlig er der ikke meget at skrive om sådan en hjemtur

Vi besluttede at tage den direkte vej hjem op over "Felbertauernstrasse"
En både herlig op og nedkørsel - ca. 16 km på hver side af tunnelen på toppen

Selve tunnelen er 5.313 meter lang - og ligger i 1.630 meters højde

Og her lige et par billeder på turen op (taget fra "eskortebilen" )

 

 

Lige før man når toppen af opkørslen er der en lille omkørsel

Og det skyldes et stedskred - der både har taget et galleri - og selve vejen med sig

Jeg fik lige snuppet et billede da vi kørte forbi (i "eskortebilen" )

 

 

 

 

Sidste frokost på turen skulle da også lige nydes i Alperne

Det blev til Wienerschnitzel med udsigt til Østrigs højeste bjerg
Restaurant Tauernblick ligger på opkørslen af ThurnPass - 1.274 meter

Men så var det også slut med bjergkørsel på dette års tur
Vi skulle bare ad motorvejen til München - hvor biltoget ventede
(Er der nogen der har billeder fra vores aftenmad på den tyrkiske restaurant?)

 

 

 

 

 

 

 

 

Lidt ensformige billeder - overhovedet ikke - de er meget forskellige

Jeg fik lige foreviget jer da I kørte om bord på biltoget

(man skal godt holde lav profil når man skal med biltoget )

 

 

 

 

Og jeg fik da også lige foreviget Knud

Og nej Knud - det er Golfen der er din bil - ikke Bentley'en

Det blev så det sidste billede fra vores tur til Dolomitterne
Godt nok en tur med super oplevelser - og oplevelser man ikke gider en anden gang

Og så var det jo alligevel ikke helt slut - men den (slutningen) får du her:

 

 

Ekstra tur til Dolomitterne

Som sagt - så havde jeg aftalt med værkstedet i Arabba at de lavede mit baghjul - og at jeg hentede Intruderen igen den 8/7

Så planen var at tage af sted om mandagen - og så tage et par dage i Dolomitterne (nu jeg alligevel var der)

Og det kunne Knud også godt tænke sig - så han meldte sig som co-driver
Så søndag aften "pakkede" vi MC-traileren med hans motorcykel - så vi kunne køre tidligt mandag morgen

 

 

 

Så kl. 07.00 tog vi af sted - og satte kursen mod syd - meget meget langsomt

Det er godt nok den eneste ulempe ved så en MC-trailer - hastigheden
Til gengæld har man en masse fordele: Musik, kaff/te, en smøg, bedre comfort
For ikke at komme til at køre for stærkt - så blev cruise controlen brugt flittigt

Ikke de store oplevelser på en tysk autobahn - ahh - lige en Lamborghini
Vi overnattede i øvrigt i bilen - billigt og egentlig ganske komfortabelt

 

 

Da vi ankom til Hotel Villa Eden kørte vi Knuds motorcykel ned af traileren
spændte trailen fra Maximaen - og kørte til værkstedet i Arabba

Og Intruderen var klar til nye oplevelser i Dolomitterne - nu var der kun den kedelige
del af festen - regningen: 1.500 kr for fejeblad - og 1.700 kr for dæk og slange

Så da klokken var 09.34 var vi begge to klar til at indtage Alperne

 

 

 

Det blev ikke den længste tur

Men dog alligevel 4 bjergpas

 

 

 

 

 

Vi tog Sella-turen - og aftalte at vi måtte se hvor langt vi kom
Vejret var mildest talt grumset

Gardena og Sella passene gik fint fint - men vi ankom til Passo Fedaia
i støvregn - og da chokoladen var indtaget stod det ned i stænger

Så vi tog den "direkte" vej til hotellet (vi kørte oppe i skyerne)
og kunne kun se den øl der ventede i horisonten

 

 

Onsdag morgen var det tørvejr - men man kunne ikke lige mærke
at vi var kommet ind i juli måned

4 graders (varme ) - og med sne på toppen

Cyklerne havde dog stået i den varme garage
så de var mere end klar til en langtur i Dolomitterne

 

 

 

Vi valgte (trods frosten) at tage på "Passo-Passo-Turen" - 228 km

Og det var ikke noget dårligt valg - super bjergkørsel

Hele 8 bjergpas - og 12,5 km højdemeter - sådan
Selv de små bjergpas er super - minimum 500 meter - op eller ned

 

 

 

På vejen op til Valparola - 2.168 meter - stoppede vi lige og nød udsigten
både ned i dalen - men også op på de snedækkede toppe

Knud havde taget MC-tøj med til Italien - og ikke Alperne
Og så varmer Julles regnjakke alligevel dejligt

Jeg tror kun vi nåede op på 12 grader da det var varmest

 

 

 

Det var derfor også naturligt da vi nåede toppen af Giau
at vi indtog formiddagschokoladen - indendørs

De har i øvrigt rigtig mange sjove ting inde i restauranten
Og jeg fik købt et super kort over Dolomitterne

Jeg stoppede naturligvis også lige op da jeg passerede
stedet hvor mit bagdæk eksploderede - denne gang uden problemer

 

 

Passo Duran - kun 1.605 meter - er super motorcykelkørsel

Både opkørslen og nedkørslen - sådan en vej der kun er 1½ bil bred
og uden for mange hårnålesving - bare lækre snoede veje

 

 

 

 

Vi fik en smule regn da vi passerede Passo Cereda
så det drønede vi bare op over - og ned igen

Vi stoppede dog på Passo Rollo - 1.984 meter
dog uden at indtage noget - det var altså ikke over 10 graders varme

Men også Passo Rollo er super MC-kørsel og rigtig flot på toppen
men som sagt - vi skulle ned i varmen

 

 

Frokosten indtog vi i Canazei - på et herligt pizzaria
det blev til en pizza gorgonzola

Og så ellers op over Passo Pordoi og Passo Campolongo
med den sidste udsigt ned over Corvara for denne gang

Tilbage var bare at pakke cyklerne på traileren - så vi var klar til
afgang næste morgen tidlig

 

 

1.440 km - ned ad bakke

Ahh - der er lige et par enkelte højdepunkter
Og når man først har passeret "Det Saksiske Schweiz"
så går det stort set ligeud - ikke så meget som en lille bule

 

 

 

Glemte jeg lige en enkelt fordel mere ved at have motorcyklerne
på trailer - og selv sidde inde i bilen: Det er tørvejr

Motorcyklen som du kan se foran os var dansker
og vi befandt os lige nord for Nürnberg - og så er der meget langt
til dannevang - i regnvejr

Vi hyggede os indenfor - og cyklerne hyggede sig udenfor

 

 

Vi havde den flotteste solnedgang du kan forestille dig
Billedet er taget lige efter at vi havde passeret Kielerkanalén

Omkring Hannover regnede vi med at være hjemme 23.30
men p.g.a. 3 gange Stau - så landede vi først i Them kl. 01.00

Og så sluttede min tur til Dolomitterne så også

 

 

Tak til alle deltagere - det var jo egentlig ikke så ringe endda

En oplevelse rigere