Terrariet
skal passe ind i resten af møblementet i stuen
![]()
Og jeg har i et stykke tid haft dette underskab stående klar til brug.
(overdelen er faktisk underskab til fjernsynet)
Men da jeg allerede fra starten havde en ide om at terrariet skulle stå i et
hjørne,
så var det naturligt at bruge det som underskab til terrariet
![]()
Og
lørdag den 14. januar 2012 var jeg så på Amager og hente terrarie m.m.
Godt at man har en stor bil - for det fylder godt nok meget
![]()
Og her er så både terrarie - og en hel masse dekorationsmateriale.
Og nu skal jeg så have skåret pladen det skal stå på til.
Det skulle jo gerne passe - både til terrariet - og til underskabet
![]()
Så det næste stykke tid vil arbejdet foregå i værkstedet
inden det hele kommer ind i hjørnet i stuen
![]()
Efter
at jeg fik skåret pladen til (på rundsaven)
- så gik jeg i gang med overfræseren
Og jeg brugte to forskellige jern til at forme kanterne
Et lille hak - og en bue på oversiden af pladen
Og så en "omvendt" bue på undersiden
![]()
Mere så kanterne på pladen kommer til at matche vores andre møbler.

Og
da det var gjort - så fandt jeg noget maling i motorcykelværkstedet
![]()
Lidt spændende om det kommer stil at se godt ud (det er jo metallak)
Men den skal være matsort - så den passer til stellet på selve terrariet
Det ser altså ikke godt ud - lige når man sprayer (det tørrer jo forskelligt)
Men jeg nærede mig at komme et tykt lag på - så hellere 3 tynde lag
![]()
Og
det lykkedes - pladen blev rigtig fin
![]()
Og nu er terrariet så placeret på sin endelige plads.
Og hvis jeg skal være helt ærlig (og det skal jeg jo)
Så er det godt nok stort - nummeret mindre kunne godt have gjort det
![]()
Men gjort er gjort - og man skal jo ikke græde over spildt mælk
![]()
Mon ikke også det vil se mindre ud - når der nu kommer deko og planter i
![]()
