Sådan er Intruderen blevet til det, den er nu

 

Udviklingen fra 1999 til 2008

1999

Midtvejs

2008









27. juli 1999

Billedet er taget den dag jeg købte Intruderen









29. juli 2000

Allerede et år efter var der sket en masse.









11. maj 2008

Og billedet her fra en tur til Helnæs - er meget sigende

Ovenfor har du et totalbillede af Intruderen som den så ud da jeg købte den - et billede "undervejs" - og så et billede som den ser ud nu (det herrens år 2008)
Nedenfor har jeg så forsøgt at illustrere de enkelte ændringer som jeg har foretaget på den igennem årene.








Blinklys

Både foran og bagpå var der nogle meget små blinklys









Blinklys

Det var det første jeg skiftede på Intruderen









Blinklys

Og her er de originale blinklys så blevet monteret









Skilt ad

Efter et par prøveture i efteråret - stod hele vinteren på at skille den totalt ad.









Skilt ad

Skærme, sidedæksler og tanken blev sendt til maleren (Ringvejens Autolakereri A/S)









Udstødning

Det var rene rør, der sad på den og de var absolut ikke lovlige - og de larmede :-)









Udstødning

Så der blev lige ofret 9.000,- på at få et par originale på. Nu siger den næsten ikke noget :-)









Fremflyttere

Læg lige mærke til fodhvilerne og det helt specielle fremflytter sæt der sidder på stellet









Fremflyttere

Her er der så både kommet fremflyttere til føreren og "nedflyttere" til passageren på.









Nummerpladelys

Der var simpelthen ikke noget nummerpladelys - og det er jo lovpligtigt :-)









Forlygte

Lygtehuset kunne reddes - men det var nødvendigt at sætte ny parabol på









Spots og sidespejle

For at kunne ses bedre kom der to spots på - og for at kunne se bagud kom der sidespejle på









Original Sadel

Dette er original sadlen - og det er IKKE læder - og den er ikke specielt komfortabel - slet ikke for bagsæde passageren.









Sadel + ryglæn

Man kører tit alene - og da jeg fik ryglæn på, så sad jeg helt perfekt. Ulempen var, når der skulle en bagpå - så skulle det tages af.









Corbin sadel

Her er den ultimative løsning. En Corbin sadel, hvor jeg sidder helt perfekt - og hvor bagsæde passageren har en rigtig god fornemmelse bagi :-)









Uden vindskærm

Dette billede er taget i 2000 - og er det første efter at den har fået nummerplade på - men altså uden vindskærm.









Med Gericke vindskærm

Senere på året købte jeg en vindskærm hos Hein Gericke - og den var rigtig god - og jeg kørte også med den i et par år.









Med AC vindskærm

Men min stil er nu krom - lak - læder - frynser :-) så derfor MÅTTE jeg have en med krom på. Og som du kan se - den har været over nogle Alpepas :-)









Original horn

Det originale horn lyder som et standard horn lyder - ikke af noget - men det er flot - det er det der sidder mellem de to cylindre.









Montering af skibshorn

Hornet er monteret på et "selvkonstrueret" beslag og trykluftslangen går under sadlen og over i venstre sadeltaske - her ligger kompresseren :-)









Skibshorn

Og jeg vil godt prale lidt - jeg har fået monteret det så man skulle tro - at sådan er den født. Det gamle horn sidder der stadig - men kun det nye virker.

Jeg er ikke færdig med siden

der skal nok komme mere :-)