
"Slangri-La"
har fået en "søster" - nemlig "Valhalla"
![]()
Og i Valhalla kommer Frej og Freja til leve.
Frej og Freja er Kongesnoge
(Lampropeltis
triangulum campbelli ) ![]()
(Tak til Jan fra NHF for bestemmelsen af underarten
)
Og kan man få nogle billeder der er værre - jeg tvivler - men det er de
første ![]()
.
.
.
Så blev det til lidt bedre billeder
![]()
Og det er Freja i øverste række - og Frej i nederste (jeg ved faktisk ikke
hvem der er hunnen - og hvem der er hannen
)
Men nu er den største døbt til at være hannen - og hunnen som den mindste (så må
vi se - hvis ellers en af dem lægger æg
)
De er begge købt på Krybdyrsmessen i Århus - lørdag, den 18. august 2013.
Jeg
havde for noget tid siden købt nogle brugte terrarier
Det kunne jo tænkes at man fik brug for dem
![]()
Og den tid var jo kommet nu
Så op på loftet og hente det ene af dem - og kors hvor så det ud
Det trængte virkelig til den store forårsrengøring
![]()

Og
efter et par timers intenst arbejde - så var det klar til at komme ud i
forgangen ![]()
Symaskinebordet var dog ikke stort nok - så jeg måtte lige lave en plade der
passede.
Men så ser det faktisk rigtig godt ud
![]()
Alt hvad der skulle ind i terrariet skulle naturligvis også gøres helt rent.
Og heldigvis - så skinnede solen jo - så det var ikke noget problem at få det
tørret ![]()
.
.
.
Frej og Freja er velankommet til Valhalla
![]()
Og det er jo et par friske Kongesnoge - så de startede straks med at
undersøge hele terrariet
Det er nu nok mest for at finde ud af om der skulle være et lille smuthul
![]()
Så med et par gode huler - varme i gulvet - vandskål - og lys i de lyse timer
så skal det nok blive rigtig godt
![]()

Og
jeg skal da love for, at de tager HELE terrariet (Valhalla) i brug
![]()
Nu venter jeg lige nogle dage før de bliver tilbudt et par mus.
De skal jo lige have lov til at føle sig hjemme
![]()
Og på billederne her kan man rigtig se, at de hygger sig.
Op på "klippevæggen" - og ned bundlaget
![]()
Dejligt at se at de er ved at finde sig til rette
.

Og
nu er det blevet den 1. september - og fodringstid
Og jeg skal da love for at de var sultne
![]()
Den første mus blev hugget i en ruf
og da den anden skulle have sin mus - så blev der kamp om den
![]()
Heldigvis blev den sluppet - og så kunne de få hver sin
![]()
Det er med vilje jeg ikke har skrevet "Frej" om den ene - og "Freja" om den
anden - jeg kan ikke kende forskel - endnu
![]()

Fredag
den 7. september var Frej og Freja meget aktive (nysgerrige
)
Hver gang jeg nærmede mig terrariet - så skulle de lige følge med i hvad der
skete.
Og da jeg synes, at de godt kan få lidt mere sul på kroppen - så blev der lagt
mus til optøning ![]()
Men det er lidt en kamp at fodre dem i samme terrarie - de slås vitterlig om
dem
Faktisk så voldsom, at de gik på hinanden - så jeg måtte skille dem ad (de
skulle ikke gerne skade hinanden)
Det lykkedes - de fik hver sin - men virkede som om de sagtens kunne få en til
(hver
)
En oplevelse rigere ![]()
