Den nye VS1400

Allerede da vi var i Oberaudorf i juni (2010) begyndte jeg for alvor at tænke på at "forny" min Intruder VS1400

Og det skyldtes faktisk en hændelse helt tilbage til 2006, hvor vi var med Jan, Marianne, Johannes og Else Marie til Leifers i Norditalien.
Helt præcis var det den 22.08.2006, hvor vi var på mod Sella passet - og kørte i en kø i 30 graders varme nede i dalen.
Det kunne Intruderen ikke rigtig klare - den begyndte at koge - og der dryppede fedtstof ned på udstødningen.

Og den skavank har den så haft lige siden - med det resultat at jeg altid står i røg og damp og fylder benzin på når vi kører sydpå

Men som sagt - så kiggede jeg for alvor efter en nyere cykel her i sommeren 2010 - den gamle har jo trods alt kørt 120.000 km.
Og da Intruderen trods alt bare ér cyklen (for mig) - så er tanken jo nærliggende at skifte motoren ud med en nyere

Og da vi så var ude at køre en tur i det midtjyske søndag, den 10.10.10 og koblingen døde - så var der altså ikke langt til handling

Så som sagt - så gjort
Jeg kiggede mig rundt på www.mobile.de for at se om der ikke lige skulle være én der opfyldte mine krav.

Og dér var den så - En 1997 model, der havde kørt 37.900 km til 3.999,- Euro
Min "gamle" Intruder var en 1987 model - og havde som sagt kørt 120.000 km - så det var jo noget af en "foryngelse"

Den var til salg hos "Motorrad Otto" i Werningerode i Harzen.

Og der er jo ikke mere end 579 km til Werningerode - så hvorfor ikke lige veksle nogle Euro - og så tage ned og kigge på den

Så aftenen før - torsdag, den 14. oktober - dér pakkede jeg Transporteren med rampe, stropper, styrthjelm, støvler, læderjakke og handsker - klar til at køre tidligt fredag morgen med kurs mod "cyklen" (uden at vide andet om den end det du kan læse her ovenfor )

Og hvis nu alt går som det skal - så ved jeg jo godt hvad jeg skal lave i løbet af vinteren (udover at løbe på ski )

Nu er min egen cykel jo stadig i fin stand - fx har jeg jo forbedret den igennem årene - med ny Corbin sadel og ny 21 liters tank - så egentlig er det bare et spørgsmål om at skifte motoren ud med en yngre model

Så på den måde håber (og tror ) jeg, at jeg får mig en HELT ny (dog stadig gammel) cykel

Fredag, den 15. oktober 2010

Det var mørk, mørk nat da vækkeuret ringede 04.56 - og Julle i søvne bevægede sig ud på badeværelset.
Men efter at have tømt det meste af varmtvandsbeholderen og lavet en spand te - så var det afgang

Og det gik fint - ikke for meget trafik - stille og roligt igennem Elb-tunnelen - og lige da jeg drejede ind på A2 mellem Hannover og Braunschweig ringede Peter Just og spurgte om han forstyrrede . Tværtimod - det var da super hyggeligt at få en motorcykelsnak, når man nu er på vej ned og hente en ny cykel.

Klokken 11.47 tog jeg så selv det første billede af den cykel som tyve minutter senere var min

Som nævnt - så stod den til 3.999,- Euro - men man vil vel altid gerne prutte lidt om prisen - selvom det jo er svært, når man nu ligner en der allerede har købt den

Og lad mig afsløre med det samme at den blev min for 3.800,- Euro.

Det viste sig at det var et "dødsbo" - manden var død for et år siden - og enken havde haft den til salg lige siden. Den startede med at være til salg for 4.800,- og i foråret blev den sat ned til 4.300.

Og så her for 1½ uge siden var den så sat ned til 3.999,-

Lidt snak frem og tilbage afgjorde hurtigt sagen - cyklen står uden en skramme - ingen bobler på forkromningen - og med en servicebog, der viser at den har været til alle services

Efterfølgende har jeg jo så været inde og kigge på www.mobile.de for at se hvad en tilsvarende cykel koster.
Altså årgang 1997 og 37.000 km - og der er den billigste til salg for 4.200 (og hurtigt stigende )

Så efter at have trøstet mig selv lidt - så er jeg yderst tilfreds - også med prisen

Vindspejlet skulle lige af (ellers var den for høj til at komme i Transporteren) - og så ellers 600 km regnvejr inden jeg trillede ind ad indkørslen i Them

Nu forestår der jo så en herlig vinter, hvor værkstedet (og Julle) skal bestå sin prøve, så jeg kan komme ud og trille på en renoveret Suzuki Intruder VS1400 til kickstartsturen i foråret 2011

Jeg laver en underliggende side, hvor du kan følge "projektet" hen over vinteren

Werningerode

Efter at prisen (handelen) var faldet på plads - så skulle han lige have fat i ejeren og få en underskrift på aftalen - så vi aftalte, at jeg kunne komme tilbage kl. 15.00 og hente cyklen

Og jeg fordrev ventetiden med at tage op til Schloss Werningerode (det var der vi ikke fik spist frokost på Kr. Himmelfartsturen - fordi vi ikke kunne parkere oppe ved slottet)

Næste gang du kommer til Harzen - så und lige dig selv at komme op til slottet - og nyde (slottet selvfølgelig ) - og udsigten ud over Werningerode og bjergene i Harzen.

Og jeg lover dig - sådan en oksemørbradbøf smager altså helt suverænt når man kan sidde med sådan en udsigt - og lige har købt en ny motorcykel