Så er det gået hen og blevet den 20. maj 2019
Og nu er KTM'en klar til at
tage på langtur
Fuldt tanket - og med en masse nyt udstyr (det kan du se nede under "Julles
Ændringer")
I alt har jeg fået kørt 3.374,6 km siden den landede på Smedebakken den 4. december 2018
Det er da meget godt - men nu skal den på langtur (ca. 7.000 km) inden den er hjemme igen
Kørsel i 2020 - 14.524 km / I alt 27.284 km
Kørsel i 2021 - 9.894 km / I alt 37.178 km
Kørsel i 2022 - 10.561 km / I alt 47.739 km
Kørsel i 2023 - 6.345 km / I alt 54.084 km
Kørsel i 2024 - 6.763 km / I alt 60.847 km
Vinter og motorcykel passer altså ikke rigtig sammen
Ikke desto mindre har jeg fået kørt 561,8 km (i vintermånederne 2019/2020)
Godt nok har temperaturen ikke
været over 10 grader (den 27/2 var den dog 14.5 grad)
Men det betyder jo ikke noget,
når det er en helt ny cykel
Og når nu vejret er som på billedet - så er der altså dømt motorcykel
Nu er den også sådan som jeg gerne vil have den - se tilpasningerne nedenfor
KTM-Service - et herligt vinterprojekt 2022-2023
Så er Julles nye cykel kommet hjem til Julle
Ankom: Tirsdag, den 4. december 2018, kl. 14.00
Og de tre andre er væk - en ny æra er startet
En næsten ny (men ny for mig) KTM 1190 - Adventure
Købt 11. oktober 2018 (indregistreret første gang 17. august 2015)
Antal KM: 30.570
150 HK - 125 NM - topfart: 250 km/t - 0-100 km/t: 2,7 sek
Jamen altså - Julle skal passe på
Specifikationer - Kurve ABS/MTC - Dæk - Anmeldelse - Manual
Det betyder jo så også, at jeg nu kun har én motorcykel
Se bare her - her står der lige 2 herlige
motorcykler
Og lyden på dem er helt fantastisk (bruum-bruum
)
Én ting er at køre den - det skal nok gå
En anden ting er så at finde ud af alt det den kan - uha-uha
Den kan simpelthen sættes op på alle tænkelige
og U-tænkelige måder
- Skal det være Sport-Street-Rain-eller Offroade
-
Skal det være Hård-Mellem-eller Blød affjedring
Jamen der er simpelthen et utal af muligheder - så der går nok lige et stykke tid før jeg har fundet det der passer mig bedst
Og du kan endda ændre det mens du kører - hvis der fx lige pludselig kommer en gedesti
En af de ting, som jeg var meget glad for på min Africa Twin, var min vindskærmsforhøjer
Så den skulle selvfølgelig også monteres på KTM'en
Nu er jeg meget spændt på om den også er lige så god her
Jeg er jo ikke meget for at køre med visiret nede på min styrthjelm
Jeg nøjes med solvisiret - og
der er den lille forhøjelse super
Efter
at have kørt nogle 100 kilometer med vindskærmen ovenfor
så syntes jeg ikke at jeg sad nok i læ
Så derfor har jeg investeret i en Touring skærm
Og nu kan det ikke blive bedre - touringskærm + vindskærmsforhøjer
Ingen vind - ingen turbulens - det er ren råhygge
Når
nu KTM'en er en ægte bjergged
så skal den selvfølgelig også ligne én
Og denne her fandt jeg i Innsbruck - og den
passer jo perfekt
Uden mad og drikke - duer helten ikke
Så selvfølgelig skal der være en flaskeholder
Når du holder ved et vejrarbejde i 30 graders varme - skal hjælpen være lige ved
hånden
Når man nu ulejliger sig med at lave ruter - så er det også rart at kunne se
dem
Og her sidder GPS'en lige midt for - og i
øjenhøjde
Læg også mærke til den automatiske P-Skive
som sidder på vindskærmen
Og så kan jeg jo også nyde bjerggeden fra førerpladsen
.
.
Da jeg købte KTM'en sad der en uoriginal udstødning på den
Men den larmede altså for meget - efter min smag
Så derfor fik jeg fat i en original
(hellere være en original end en kopi
)
Nu siger den ikke så meget (lyder næsten som en 125 cc)
.
.
Jeg kunne godt tænke mig at styret kom lidt
højere op
Og også, at det kom lidt tættere på
Og så fandt jeg et "forhøjersæt" som gør begge dele
Rart at kunne sidde oprejst i en naturlig
stilling på cyklen
.
.
Sikkerhed frem for alt - og
det er da lidt rart at de modkørende kan se at man kommer kørende
De her ekstra forlygter giver et fantastisk lys (det er
nærlys forlygter)
Så nu er der ingen undskyldning for at de kan se dig
Når jeg kørte - så var halvdelen af spejlene fyldt med mine skuldre
(Man er vel bredskuldret
)
Nu er der kommet spejlforlægere på
De flytter spejlene 4 cm længere ud til sidene
- så nu kan jeg også se bagud
Der var jo et lovligt bagdæk på KTM'en da jeg købte den
Men det var et knopdæk
(offroad-dæk) - så det skulle skiftes
Så nu er den klar til både Harzen, Livigno og Schweiz
Jeg kan anbefale: "Contineltal Roadattack 3"
Jeg havde jo et fuldt GIVI taskesæt (Sidetasker og Topboks)
Så derfor var det jo naturligt at få monteret et sæt holdere til dem
I det daglige kører jeg jo kun med Topboksen
Men når man skal på tur i 3 uger - så skal sidetaskerne i brug
Topboks og sidetasker er malet
Og de er så blevet (delvist) KTM-orange
Hen til "Farve og Lak" og købe materialer
Først rense af - så Primer -
derefter Lysegrå lak - og
endelig KTM-orange (RAL 2009)
Jamen der er ikke et øje tørt (men det er malingen nok snart )
Der var jo vindbeskyttere på cyklen da jeg købte den
MEN - de var jo ikke KTM-Orange
Det er de så nu (det er altså nogle helt nye)
Og så matcher de jo
perfekt til resten af cyklen
Altså Automatisk kædesmører - du skal bare fylde beholderen - så klarer den det - mens du kører
Der var allerede en på cyklen da jeg købte den - men
den virkede ikke
Så nu er der kommet
den
sidste nye på - elektronisk - og det virker
Både for og bag - så Bentes POPO også har det godt
Materialet er top kvalitet
- både betrækket og Gel'en indeni
Og så er sædehøjden også lige 2 cm højere
- og det passer mig fint
Jamen der er da horn på den - men det skader vel aldrig at have et ekstra
Jeg vil godt poientere, at det er
ekstraudstyr
Og så skaber det altid lykke - der er ingen som kan holde sig fra det
Og de små drenge ude ved siden af vejen får med det samme et ønske til deres
cykel
Hjelm (Shark)
Jamen - jeg kører jo kun
med Jethjelm
Alligevel har jeg købt en fullface - med Flip
Og når den er flippet op - så er den
flippet helt bagud
Første billede er som fullface - det andet som Jethjelm
Og det er sådan jeg vil køre (undtagen
på motorvej )
Ny ekstra LED Baglygte
Nu er der ikke nogen undskyldning for ikke at se Julle
Kuglesæde fra "Beadrider"
- lavet af keramiske composit kugler (Ultimate BeadRider Seats)
Gør at du aldrig bliver varm
eller øm bagi
Jeg gav 517,82 kr. for sæde og transport - og kr. 252,00 i Moms og Told - I
alt kr. 769,82
Men når det nu er godt - så er det jo pengene værd
Den gamle GPS kunne ikke lige følge med - de nye kort er simpelthen for store
Så der skulle en ny til
Garmin XT -
og den er faktisk ikke så ringe endda
Selvom solen står lige ned på skærmen - står den
helt klar
Og du kan også tilpasse den -
så du får det vist på skærmen - som de gerne vil
Så er der monteret et
INNOVV K3 kamera på KTM'en
Det optager film både fremad og bagud - samtidig
Kameraerne starter når motorcyklen starter - og stopper når jeg ta'r
tændingen
Så nu optager det hver gang
jeg kører
Det originale horn lyder ikke af meget - det gør kompressor-hornet
Tryk på billedet og se hvordan det blev monteret
Og hør forskellen på det gamle og det nye
Vil man gerne sidde bedre - YES
Så da jeg så en anden cykel med et lækkert sæde
- så måtte jeg også have et
Du kan få det både med varme i sædet og med GEL - jeg valgte "kun"
GEL
Det er et
TopSellerie sæde som er ét sæde
Du kan få et til næsten alle cykler - og designe det, så det
passer både til dig og din cykel