KTM 1190 Adventure - 2015

Så er det gået hen og blevet den 20. maj 2019

Og nu er KTM'en klar til at tage på langtur
Fuldt tanket - og med en masse nyt udstyr (det kan du se nede under "Julles Ændringer")

I alt har jeg fået kørt 3.374,6 km siden den landede på Smedebakken den 4. december 2018

Det er da meget godt - men nu skal den på langtur (ca. 7.000 km) inden den er hjemme igen

 

 

 

Kørsel i 2019 - 12.760 km

Kørsel i 2020 - 14.524 km / I alt 27.284 km

Kørsel i 2021 - 9.894 km / I alt 37.178 km

Kørsel i 2022 - 10.561 km / I alt 47.739 km

Kørsel i 2023 - 6.345 km / I alt 54.084 km

Kørsel i 2024 -

 

Vinter og motorcykel passer altså ikke rigtig sammen

Ikke desto mindre har jeg fået kørt 561,8 km (i vintermånederne)

Godt nok har temperaturen ikke været over 10 grader (den 27/2 var den dog 14.5 grad)
Men det betyder jo ikke noget, når det er en helt ny cykel

Og når nu vejret er som på billedet - så er der altså dømt motorcykel

Nu er den også sådan som jeg gerne vil have den - se tilpasningerne nedenfor

 

 

Julles ændringer - se hvad Julle har tilføjet - så den passer helt perfekt til Julle

KTM-Service - et herligt vinterprojekt 2022-2023

 

Så er Julles nye cykel kommet hjem til Julle

Ankom: Tirsdag, den 4. december 2018, kl. 14.00

Og de tre andre er væk - en ny æra er startet

 

 

 

 

 

 

En næsten ny (men ny for mig) KTM 1190 - Adventure

Købt 11. oktober 2018 (indregistreret første gang 17. august 2015)

Antal KM: 30.570

150 HK - 125 NM - topfart: 250 km/t - 0-100 km/t: 2,7 sek
Jamen altså - Julle skal passe på

 

 

Specifikationer - Kurve ABS/MTC - Dæk - Anmeldelse - Manual

Det betyder jo så også, at jeg nu kun har én motorcykel

 

Ahh - det passer jo ikke helt

Se bare her - her står der lige 2 herlige motorcykler
Og lyden på dem er helt fantastisk (bruum-bruum )

 

 

 

Én ting er at køre den - det skal nok gå

En anden ting er så at finde ud af alt det den kan - uha-uha
Den kan simpelthen sættes op på alle tænkelige og U-tænkelige måder

- Skal det være Sport-Street-Rain-eller Offroade
- Skal det være Hård-Mellem-eller Blød affjedring

 

Jamen der er simpelthen et utal af muligheder - så der går nok lige et stykke tid før jeg har fundet det der passer mig bedst

Og du kan endda ændre det mens du kører - hvis der fx lige pludselig kommer en gedesti

 

 

Julles ændringer

En af de ting, som jeg var meget glad for på min Africa Twin, var min vindskærmsforhøjer

Så den skulle selvfølgelig også monteres på KTM'en
Nu er jeg meget spændt på om den også er lige så god her

Jeg er jo ikke meget for at køre med visiret nede på min styrthjelm
Jeg nøjes med solvisiret - og der er den lille forhøjelse super

 

 

Efter at have kørt nogle 100 kilometer med vindskærmen ovenfor
så syntes jeg ikke at jeg sad nok i læ

Så derfor har jeg investeret i en Touring skærm

Og nu kan det ikke blive bedre - touringskærm + vindskærmsforhøjer
Ingen vind - ingen turbulens - det er ren råhygge

 

 

 

Når nu KTM'en er en ægte bjergged
så skal den selvfølgelig også ligne én
Og denne her fandt jeg i Innsbruck - og den passer jo perfekt

Uden mad og drikke - duer helten ikke
Så selvfølgelig skal der være en flaskeholder
Når du holder ved et vejrarbejde i 30 graders varme - skal hjælpen være lige ved hånden

 

 

GPS-holder

Når man nu ulejliger sig med at lave ruter - så er det også rart at kunne se dem
Og her sidder GPS'en lige midt for - og i øjenhøjde

Læg også mærke til den automatiske P-Skive som sidder på vindskærmen
Og så kan jeg jo også nyde bjerggeden fra førerpladsen

.

.

Udstødning

Da jeg købte KTM'en sad der en uoriginal udstødning på den
Men den larmede altså for meget - efter min smag

Så derfor fik jeg fat i en original (hellere være en original end en kopi )
Nu siger den ikke så meget (lyder næsten som en 125 cc)

.

.

Styr-forhøjer

Jeg kunne godt tænke mig at styret kom lidt højere op
Og også, at det kom lidt tættere på

Og så fandt jeg et "forhøjersæt" som gør begge dele
Rart at kunne sidde oprejst i en naturlig stilling på cyklen

.

.

Ekstra forlygter

Sikkerhed frem for alt - og det er da lidt rart at de modkørende kan se at man kommer kørende
De her ekstra forlygter giver et fantastisk lys (det er nærlys forlygter)
Så nu er der ingen undskyldning for at de kan se dig

 

 

 

Spejlforlængere

Når jeg kørte - så var halvdelen af spejlene fyldt med mine skuldre
(Man er vel bredskuldret )

Nu er der kommet spejlforlægere på
De flytter spejlene 4 cm længere ud til sidene - så nu kan jeg også se bagud

 

 

 

Nyt Bagdæk

Der var jo et lovligt bagdæk på KTM'en da jeg købte den
Men det var et knopdæk (offroad-dæk) - så det skulle skiftes

nu er den klar til både Harzen, Livigno og Schweiz

Jeg kan anbefale: "Contineltal Roadattack 3"

 

 

Givi Taskeholdere

Jeg havde jo et fuldt GIVI taskesæt (Sidetasker og Topboks)

Så derfor var det jo naturligt at få monteret et sæt holdere til dem
I det daglige kører jeg jo kun med Topboksen
Men når man skal på tur i 3 uger - så skal sidetaskerne i brug

 

 

Topboks og sidetasker er malet

Og de er så blevet (delvist) KTM-orange

Hen til "Farve og Lak" og købe materialer
Først rense af - så Primer - derefter Lysegrå lak - og endelig KTM-orange (RAL 2009)

Jamen der er ikke et øje tørt (men det er malingen nok snart )

 

Hånd/Vind-beskytter

Der var jo vindbeskyttere på cyklen da jeg købte den

MEN - de var jo ikke KTM-Orange

Det er de så nu (det er altså nogle helt nye)
Og så matcher de jo perfekt til resten af cyklen

 

 

Scottoiler

Altså Automatisk kædesmører - du skal bare fylde beholderen - så klarer den det - mens du kører

Der var allerede en på cyklen da jeg købte den - men den virkede ikke
Så nu er der kommet den sidste nye på - elektronisk - og det virker

 

 

 

Sadler

Både for og bag - så Bentes POPO også har det godt

Materialet er top kvalitet - både betrækket og Gel'en indeni
Og så er sædehøjden også lige 2 cm højere - og det passer mig fint

 

 

 

Horn

Jamen der er da horn på den - men det skader vel aldrig at have et ekstra

Jeg vil godt poientere, at det er ekstraudstyr
Og så skaber det altid lykke - der er ingen som kan holde sig fra det
Og de små drenge ude ved siden af vejen får med det samme et ønske til deres cykel

 

 

Hjelm (Shark)

Jamen - jeg kører jo kun med Jethjelm
Alligevel har jeg købt en fullface - med Flip
Og når den er flippet op - så er den flippet helt bagud

Første billede er som fullface - det andet som Jethjelm
Og det er sådan jeg vil køre (undtagen på motorvej )

 

 

Ny ekstra LED Baglygte

Nu er der ikke nogen undskyldning for ikke at se Julle

 

 

 

 

Kuglesæde

Kuglesæde fra "Beadrider" - lavet af keramiske composit kugler (Ultimate BeadRider Seats)
Gør at du aldrig bliver varm eller øm bagi

Jeg gav 517,82 kr. for sæde og transport - og kr. 252,00 i Moms og Told - I alt kr. 769,82
Men når det nu er godt - så er det jo pengene værd

 

Garmin XT

Den gamle GPS kunne ikke lige følge med - de nye kort er simpelthen for store
Så der skulle en ny til Garmin XT - og den er faktisk ikke så ringe endda

Selvom solen står lige ned på skærmen - står den helt klar
Og du kan også tilpasse den - så du får det vist på skærmen - som de gerne vil

 

 

Front- og Bag-kamera

Så er der monteret et INNOVV K3 kamera på KTM'en
Det optager film både fremad og bagud - samtidig

Kameraerne starter når motorcyklen starter - og stopper når jeg ta'r tændingen
Så nu optager det hver gang jeg kører

 

Kompressor-Horn

Det originale horn lyder ikke af meget - det gør kompressor-hornet

Tryk på billedet og se hvordan det blev monteret

Og hør forskellen på det gamle og det nye