Nissan  Maxima 1993 - er overgået til reservedele

Så er den væk - den røg til huggeren den 28.03.2015

Årsagen er, at jeg nu har haft den hos et dansk værksted - og der er simpelthen så meget rust i den bageste del af undervognen
at det ikke kan betale sig for mig at gøre den klar til syn.

Men hvis der nu er en "eksisterende" Maxima ejer, der har brug for nogle (gode) reservedele
Og det er jeg jo selv netop blevet (10.11.2012) - så er den jo rent "guf"

Min Nissan Maxima 1997 - er jo ikke udstyret med lædersæder (men det bliver den )

 

 

Som nogle ting der uden problemer vil kunne bruges - er:

Lækre lædersæder

Forsæderne er elektriske (i alle ender og kanter )

Bagsædet med midterarmlæn

 

 

 

Læderrat

Med kontakter til autopilot

 

 

 

 

Alufælge

 - inkl. helt nye vinterdæk påmonteret

Derudover er der fire gode sommerdæk

 

 

 

Spritnyt reservehjul

 

 

 

 

 

Nye bremseklodser

 

 

 

 

 

Og derudover er der jo masser af gode reservedele der nemt kan anvendes:

Fire gode døre

Med styring af "alt" fra førerdøren

 

 

 

 

Frontklap

Bagklap

 

 

 

 

For-kofanger og bag-kofanger

 

 

 

 

 

Lygter (forlygter, baglygter, blinklys)

 

 

 

 

 

Sidespejle (elektriske - elopvarmede)

 

 

 

 

 

Bilen har kørt lige knap 230.000 km

Og den er med automatgear

Og klimaanlæg - og - og - og (se listen nedenfor)

 

 

 

Glemte jeg at skrive at det er en V6-3.0

Motoren ville jeg give et 100.000 km serviceeftersyn

Og hvis du ikke vil bruge den direkte - er der jo en bunke
motorreservedele (alt det der ellers koster en bondgård )

 

 

Og sikkert meget meget mere (som en "rigtig" kender af Maxima ved noget om)

 

 

Oprindelig beskrivelse af mit køb:

Lørdag den 21. juli drog Julle til Rendsburg for at se på "ny" bil

Og det blev så til en Nissan Maxima fra 31. august 1993

Bilen blev købt hos "Awik Automobile" i Rendsburg
Og jeg gav 100 Euro i udbetaling - resten måtte vente en uges tid

 

 

 

Og så fredag den 27. juli kørte Bente mig derned (i sin nye VW UP )

Og den (både VW'en og Maxima'en) kørte fint hele vejen hjem

Og så fik den ellers en gang med vandbørsten
Og det afslørede jo så den småridser og småbuler, som man kan forvente af en 19 år gammel "dyt"

Den har lidt rust (som skal laves) - og så skal den ellers gøres klar til syn og indregistrering

 

 

Og hvis man så løfter motorhjelmen - så ligger der også en motor i den

Og det er en V6-3.0

Så udvendig er det nok en noget kedelig bil
Men under motorhjelmen sker der noget

Og hvis vi så også lige skal kigge på hvad der ellers er "sjovt" ved den:

 

 

Noget af et udstyrsstykke
Udstyr Uddybning Kommentar
Farve Farven på bilen er DJ2G
Og det er "frit oversat": Dark Green Pearl Clearcoat Metallic
Flaskegrøn
Automatgear Der er tre indstillinger af automatgearet:
- Almindelig - her kører den som en "normal" bil
- Comfort - her skifter den gear hurtigere (kører mere "behageligt")
- Sport - her kører den gearene helt ud - så den udnytter hele motorkraften
Derudover er der en indstilling 1 og 2.
- I indstilling 1 må man højst køre 70 km/t
- I indstilling 2 må man højst køre 120 km/t
De bruges ved kørsel i fx bjerge
Endelig kan man vælge om bilen skal køre med motorbremse eller ej (tryk på knap)
 
El-sæder Sæderne kan indstilles i alle mulige retninger
Og det foregår ved at trykke på en knap - så kører det
De kan instilles i:
Hvor langt tilbage/frem de skal være
- Ryglænets hældning
- Sædehøjde
- Sædets pladsering i forhold til ryglæn
- Ryglænets støtte i lænden
- Højden på nakkestøtten
- Viklen på nakkestøtten
 
El-ruder Alle kan betjene det vindue de sidder ved
Medmindre føreren slår den mulighed fra
Og alle ruder kan betjenes fra førerpladsen
Derudover kan alle døre låses fra førerpladsen
 
El-sidespejle Spejlene kan indstilles elektrisk
Derudover er der også antidug i begge sidespejle
Sidespejlene kan også klappes ind
 
Cruise Control Der er Cruise Control (autopilot) - så man kan holde en given hastighed
Jeg kunne dog ikke få det til at virke da jeg kørte den hjem
Virker måske ikke
Central lås Fra førerdøren kan alle døre åbnes og låses (udefra) Førerdøren kan ikke åbnes udefra
El-justerbare forlygter Forlygterne kan indstilles elektrisk fra førerpladsen
Altså i højden
 
Alufælge På fælgene sidder der fire helt nye vinterdæk monteret
Derudover fulgte der fire gode sommerdæk med i handelen
 
El-antenne Når bilen startes kører antennen op - og modsat når den slukkes
Derudover kan man via en knap køre antennen op og ned
Antennen kører ikke ned
Lædersæder Lædersæder overalt Står som nye efter læderfedt
Klimaanlæg Stil temperaturen til det du vil - og du hverken fryser eller sveder  
Airbag Ved førerpladsen  
Momentvisker Trinløs justerbar momentvisker  
Bagrudevarmer Jamen det er der vel på alle biler  
Tågelygter    
Læselys Ud over lyset i kabinen (der først slukker et stykke tid efter du har forladt bilen)
Så er der to læselys ved førerpladserne
 
Startspærre Der er startspærre - og det virker ved at man skal komme en "USB-lignende" dims i inden man kan starte bilen.
Man skal også trykke på en knap for at få nøglen ud
Det er besværligt
Lys i dørene Når en dør åbnes - så tænder der et rødt lys i alle døre (indvendig)
Det betyder at evt. bagfra kommende bilister kan se den åbne dør
 
Åbne for benzin og bagage Håndtag til at åbne både benzin klappen og bagagerummet (og også motorklappen )  
ABS-bremser Der er ABS-bremser på dytten Virker nok ikke - for advarsels- lampen lyser
Ratindstilling Rattet kan indstilles i højden  
Seleindstilling Højden  på selen kan indstilles  
Ur Digitalur i instrumentbrættet  
Advarselsblink Skal der vel være  
Instrumentlys Man kan skrue op og ned for instrumentbelysningen  
Horn DYT - DYT  
"Lys-arm" Regulering af lyset: Slukket - Positionslys - Nærlys / Fjernlys
Blinker: højre / venstre
Husk at tænde lyset
Cigartænder Plads til cigartænder (den mangler dog )
 

 

 

 

 

En "ny dyt" rigere